فیلم | تاریخ فلسفه را خوب مرور نکردیم
کد خبر: 4183291
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
گفت‌وگوی ایکنا با محسن جوادی/ ۴

فیلم | تاریخ فلسفه را خوب مرور نکردیم

محسن جوادی، استاد فلسفه اخلاق درباره مشکلات فلسفه می‌گوید: مسئله‌محوری در دنیا رواج دارد ولی ما کمتر اینگونه نگاه می‌کنیم. مشکل دیگر این است که ما تاریخ فلسفه را خوب مرور نکرده‌ایم، چاپ نکرده‌ایم و آن‌را رها کرده و به اندیشه‌ها استمرار نمی‌دهیم، در حالی که تاریخ منطقی و غنی هم داریم. یکی از منطق‌دانان می‌گوید اگر به برخی از جزوات چاپ شده، بیشتر توجه می‌کردند شاید بسیاری مشکلات به وجود نمی‌آمد.

محسن جوادی، استاد فلسفه دانشگاه قم در گفت‌وگویی که با ایکنا به مناسبت روز حکمت و فلسفه انجام داد، درباره مشکلات فلسفه گفت: مسئله‌محوری در دنیا رواج دارد ولی ما کمتر اینگونه نگاه می‌کنیم. مشکل دیگر این است که ما تاریخ فلسفه را خوب مرور نکرده‌ایم، چاپ نکرده‌ایم و آن‌را رها کرده و به اندیشه‌ها استمرار نمی‌دهیم، در حالی که تاریخ منطقی و غنی هم داریم. یکی از منطق‌دانان می‌گوید اگر به برخی از جزوات چاپ شده، بیشتر توجه می‌کردند شاید برخی مشکلات به وجود نمی‌آمد.

بنابراین مشکل فلسفه به خاطر الهیات نیست و در دوره‌هایی هر دو رشته رونق داشته است. اگر مدیران خوبی در حوزه آموزشی داشته باشیم و اینطور نباشد که کسی صرفا به خاطر علاقه به فلسفه رشته تاسیس کند و بعد هم نفوذی داشته باشد و ساختمانی و دانشکده‌ای ایجاد کند، بهتر پیشرفت خواهیم کرد.  

انتهای پیام
captcha